reklama

Nekomunikatívny komunikačný odbor PPZ

Potrebovala som odhlásiť a prihlásiť auto. Sadla som na net zisťovať, čo všetko k tomu potrebujem, nebudem predsa merať zbytočnú cestu, čas je drahý. Okrem iného som sa dopracovala k informácii, že ak prihlasuje auto iná osoba ako tá, ktorá je držiteľom vozidla, musí byť na tento úkon úradne splnomocnená držiteľom vozidla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Zamyslela som sa - aj manželka, ak je auto v spoluvlastníctve? Najskôr som sa pokúšala zavolať na bratislavský Krajský dopravný inšpektorát na Kopčiansku, kam som mala namierené, ale nepodarilo sa. Ak som teda nechcela riskovať zbytočnú cestu k notárovi, musela som sa pokúsiť získať potrebnú informáciu opäť niekde na nete. Jedna z adries, na ktorú som sa zadávaním požiadaviek prepracovala, bola stránka policajného zboru MV, kde sa naskytla možnosť adresovať svoju otázku v sekcii Kontakty - pošli správu -. A tu sa začína Kocúrkova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja otázka - doslovná:

Dobrý deň,

budem odhlasovať vozidlo z evidencie, je potrebné pri vybavovaní formalít mať splnomocnenie od manžela, keďže auto je písané na jeho meno? Ako manželia sme spoluvlastníci, tak logika mi dáva, že nie, ale potrebujem si to overiť, nech si ušetrím zbytočné kroky. Vďaka.

A odpoveď - doslovná:

Vážená pani,

oznamujeme Vám, že v zmysle § 14, ods. 2 zák. č. 211/2000 Z. z. o
slobodnom prístupe k informáciám je žiadateľ do 8 dní povinný uviesť v žiadosti o poskytnutie informácií svoje základné osobné údaje (meno, priezvisko a adresu bydliska), akú informáci požaduje, a akým spôsobom mu má byť sprístupnená. Povinná osoba má v opačnom prípade právo žiadosť o poskytnutie informácií odložiť K vašej informácii je potrebné presne špecifikovať
čoho sa daná vec týka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odpoveď som neveriacky prečítala dvakrát a ešte raz som sa pre istotu pozrela, odkiaľ prišla. Z adresy infoppz@minv.sk. Bleskovo som odpísala, že nežiadam informáciu o hospodárení ministerstva vnútra, že zákon o slobodnom prístupe k informáciám poznám a že ďakujem za dobrý námet na blog. Úprimne? Išlo ma poraziť z neporaziteľného úradníckeho šimľa. Páni doktori, ak od vás budú pacienti žiadať diagnózu, treba sa odvolať na zákon o slobodnom prístupe k informáciám. A nech si to dajú písomne! Veď ajhľa, kto a kedy je schopný sa naň odvolávať. Tí, čo to tam kdesi majú popísané, že pomáhať a chrániť. Priamo z ústredia . No, super. Ale to ešte nie je koniec. Na moje poďakovanie za námet na blog sa ozval ďalší odborník, ktorý mi poslal link na stránku ministerstva vnútra, kde vraj nájdem všetky informácie týkajúce sa evidencie vozidiel. Díky, Broňa, tú stránku som prešla už predtým krížom-krážom a práve preto, že som nenašla to, čo som hľadala, položila som konkrétnu otázku. Prezídium Policajného zboru by malo preveriť spôsobilosť svojich pracovníkov na komunikačnom odbore. Toto bola ukážka, ako nekomunikovať. Alebo zámer? Utajiť a utajiť? Šak sme vnútro, ta ňe?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neodpustila som si odpoveď, že teda by bolo z ich strany chytrejšie, keby mi dali kontakt na nejaké oddelenie, ktoré to vie. A tentoraz mi prišla ponuka, že môžem zavolať jemu - tomu pánovi, ktorý mi pôvodne tak veľkoryso poskytol link, kde si mám hľadať potrebnú informáciu.

Vďaka, prešla ma chuť komunikovať s odborom komunikácie a prevencie kancelárie prezidenta Policajného zboru, škoda míňať paušál. Však čo by som sa už len tam mohla dozvedieť? Že na triviálnu otázku mi odpovedia odkazom na zákon o slobodnom prístupe k informáciám? Že pomáhať a chrániť, hlavne teda pomáhať - hahaha???

Paradoxne, odpovedala mi súkromná firma, na ktorú som pri hľadaní odpovede narazila a adresovala som jej rovnakú otázku. Slušne odpovedali a priznali, že nevedia, lebo tejto oblasti sa nevenujú. Asi im pošlem mail, aby sa poučili, ako to robia štátni úradníci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A na záver jedna dobrá rada pre tých, ktorí sa chystajú prihlásiť motorové vozidlo: tlačivá na prihlásenie auta, ktoré si môžete stiahnuť na stránke www.poistisasam.sk a pri ktorých vás vyzývajú, aby ste si ich v pokoji vyplnili doma, neplatia. Všetko som musela prepisovať nanovo. Prišla som na to, keď som sa ako päťdesiata v poradí dostala konečne ku okienku.

Gita Gáborová

Gita Gáborová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekto, kto je ešte stále a napriek všetkému presvedčený, že sa oplatí vynakladať energiu, aby sa veci pohli k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu