reklama

Ako som nedostal besnotu

Vlado je chlap ako sa patrí. Síce s vysokoškolským titulom, ale prikovaný k horám,  vlakom, lyžiam, realista šmrncnutý romatikou, žiadna padavka.  Príbeh, ktorý nám rozprával, akoby vyskočil z pera Martina Kukučína o Rysavej jalovici, len s tým rozdielom, že tam Adam Krt zúfalo hľadal jalovicu a tu Vlado rovnako zúfalo hľadal kocúra. Hocijakého.  Možno vás jeho rozprávanie pobaví rovnako ako nás, ktorí sme si ho vypočuli. Treba nám trochu humoru do dnešných dní. Takže tu je Vladov príbeh tak, ako nám ho rozprával.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Bol som u strýka. Potreboval pomôcť s drevom, tak som išiel, už má svoje roky, nech sa nenaťahuje sám. Strýko chová kocúra, už je síce nad hrobom, zdochlina jedna, ale nejako sa mu podarilo škrabnúť ma na palci, keď som ho zháňal zo siahovice. Len ti mi to za nejaký deň-dva zhnisalo, tak som sa zastavil u kamaráta doktora. Reku - nejako mi to ošetri. „Kocúr, hovoriš?," pýta sa ten somár a začne mi vypisovať papiere do nemocnice.

„Šibe ti?" hovorím mu, „však ja som sem neprišiel, aby si ma ty posielal do nemocnice. Na to zabudni!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A že teda dobre, že on mi dá na výber. Buď pôjdem do nemocnice, alebo donesiem hlavu kocúra. No tak jasné, že hlavu, veď už teraz je napoly mŕtvy. Pochytil som kamarátovho syna s guľovnicou a hybaj za kocúrom. Z piatich metrov to doňho napálil, no a čo myslíte? Vyleteli čierne chlpy, kocúr zjačal a zostala po ňom tak akurát ohnivá čiara. Ten sviniar akoby po guľke ožil - zmizol a viac ho nebolo. No zbohom, myslím si, kocúr v háji a ja bez hlavy. Už som sa videl v nemocnici, keď tu mi chlapec hovorí, že ujo, my máme doma takého starého kocúra a oco mi ho kázal odstreliť, lebo je chorý, toho si môžete zobrať..... Svitla mi nádej, že sa hádam tej nemocnici vyhnem, tak davaj do horárne! Neviem, či by sme zase neboli obišli naprázdno nebyť toho, že kamarát horár opatruje kadejakú zverinu, ktorú treba liečiť. A takto mal v klietke aj raneného výra , keď začala naša honba na kocúra. Ten sa rozhodol nijako sa nevzdávať až do okamihu, kým sa pri naháňačke nedostal do jeho blízkosti . To, čo vtedy predviedol, som dovtedy nikdy nikde nevidel. Najskôr zmeravel, potom sa bezmocne šúchal okolo múrika s klietkou - no a nakoniec sa už radšej nechal zastreliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dotrepal som kocúriu trofej domov a vykladám žene celé dobrodružstvo, že nech mi naleje, aby som sa z toho spamätal A viete, čo urobila? Vstala, išla k telefónu a udala ma. Nakoniec som musel ísť do tej nemocnice, aj som hltal nejaké francúzske lieky, kým prišli výsledky z labáku.

Však som ja vedel, že nemám besnotu. Ale som ju skoro dostal, keď so mnou žena takto vybabrala.

Všetkým prajem veselé veľkonočné sviatky.

Gita Gáborová

Gita Gáborová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekto, kto je ešte stále a napriek všetkému presvedčený, že sa oplatí vynakladať energiu, aby sa veci pohli k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu